Retourneren

Bij BuddyNest willen we dat jij én je huisdier blij zijn met elke bestelling. Mocht een product toch niet helemaal naar wens zijn, dan kun je het bij ons eenvoudig retourneren.


1. Bedenktijd & retourtermijn

  • Je hebt 30 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd om je product kosteloos te retourneren.

  • Binnen deze periode kun je het product bekijken en – indien redelijk – uitproberen, net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen.


2. Voorwaarden voor retourneren

Om een retour soepel te laten verlopen, vragen we je om rekening te houden met het volgende:

  • Het product is compleet en, waar mogelijk, in de originele verpakking.

  • Het product is onbeschadigd en schoon (geen uitgesproken gebruikssporen, haren, vlekken etc.).

  • Eventuele meegeleverde accessoires of handleidingen zitten erbij.

Als het product duidelijk gebruikt of beschadigd is, kan dit invloed hebben op de hoogte van het terug te storten bedrag.


3. Hoe vraag ik een retour aan?

Wil je iets retourneren? Stuur dan een e-mail naar info@buddynest.nl met:

  1. Je bestelnummer

  2. Het product dat je wilt retourneren

  3. Korte uitleg van de reden van retour (mag heel simpel zijn)

  4. Minstens één duidelijke foto van het product (en eventuele schade of defect)

Zo kunnen we je retour sneller beoordelen en je direct de juiste instructies sturen.

De retourzending zelf is kosteloos: je ontvangt van ons een retourlabel of verdere uitleg over hoe je het pakket gratis kunt terugsturen.


4. Verwerking & terugbetaling

  • Zodra we je retour hebben ontvangen en gecontroleerd, sturen we je een bevestiging per e-mail.

  • We streven ernaar om je retour binnen 5–7 werkdagen na ontvangst te verwerken.

  • Het aankoopbedrag wordt vervolgens teruggestort via de betaalmethode waarmee je oorspronkelijk hebt betaald.


5. Ruilen

Wil je liever een ander product of een andere variant (bijvoorbeeld een andere maat of kleur)?

  • Geef dit aan in je e-mail naar info@buddynest.nl.

  • We kijken graag met je mee naar een passende oplossing en informeren je over de mogelijkheden en levertijd.


6. Beschadigd of verkeerd product ontvangen

Ontvang je een product dat beschadigd is of niet overeenkomt met je bestelling?

  • Maak dan direct na ontvangst een foto van het product en de verpakking.

  • Stuur deze met een korte uitleg naar info@buddynest.nl.

We lossen dit zo snel mogelijk op met een vervangend product, reparatie of terugbetaling.


7. Vragen?

We helpen je graag.
Heb je vragen over retourneren of twijfel je of jouw product in aanmerking komt voor retour?
Mail ons gerust op info@buddynest.nl – we denken graag met je mee zodat jij én je huisdier tevreden blijven met BuddyNest.